Salam sejahtera kepada semua usahawan & bakal usahawan,

Sepertimana yang telah saya janjikan sebelum ini, saya akan berikan tips-tips promosi saya dalam menjalankan bisnes One Drop Perfumes ini. Jika post sebelum ini saya membicarakan teknik melalui HTML yang mana telah banyak kami menerima feedback melalui blog ini. Bagi yang belum mengetahuinya anda semua boleh merujuk DISINI

Baiklah...untuk post kali ini pula, teknik promosi yang telah saya gunakan dalam memasarkan produk saya khususnya One Drop Perfumes ini adalah dengan cara membuat survey @ kaji selidik. Sistem Kaji Selidik atau dalam bahasa inggeris ianya dipanggil sebagai Survey System. Kaji selidik ini bukanlah apa yang anda bayangkan atau apa yang anda fahami selama ini. Ia hanya satu proses yang amat mudah sahaja.

Selain menggunakan Sistem Kaji Selidik, anda juga boleh gunakan forum dengan bertanya soalan yang berkaitan. Atau anda boleh bertanyakan kepada pembaca blog anda. Atau, anda boleh bertanya kepada subscribers LIST anda. Jika anda mempunyai modal, anda boleh menggunakan sistem-sistem yang ada dijual di Internet, TETAPI kadar bayarannya boleh tahan mahalnya.

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, kebaikan melakukan kaji selidik ialah:

  • Anda perlu melakukan kaji selidik untuk mengetahui adakah produk yang bakal anda hasilkan nanti betul-betul ada orang yang akan membeli.
  • Kaji selidik akan menentukan anda perlu atau tidak meneruskan projek yang dirancang.
  • Mengelakkan kerugian besar (masa dan kos) akibat melakukan sesuatu yang tidak menguntungkan.
  • Dengan melakukan kaji selidik , anda akan tahu projek yang perlu diutamakan (sudah pasti yang bagi keuntungan).
  • Melakukan kaji selidik bermakna anda seorang usahawan yang bijak, iaitu tidak membazirkan masa dan kos dengan menjual produk yang tidak menguntungkan.
  • Memantapkan lagi usaha kaji selidik pasaran di samping melakukan teknik kajian yang lain. Sudah pasti keputusan kajian akan lebih menghampiri ketepatan.
Contoh kaji selidik yang telah saya bangunkan adalah seperti dibawah :

kedai online,survey,ezsurvey
NAK TAHU BAGAIMANA IANYA BERFUNGSI? SILA KLIK DISINI

Sistem kaji selidik seperti diatas ini dibangunkan oleh salah seorang usahawan Malaysia yang terkemuka iaitu saudara Smartzul yang telah banyak membangunkan pelbagai produk digital yang telah digunakan oleh ribuan pengguna di Malaysia ini.

Sistem kaji selidik diatas dipanggil Sistem EZSurvey. Terdapat banyak sebab mengapa anda perlu mendapatkan Sistem Kaji Selidik ini:
  • Mudah digunakan. Amat simple!
  • Tentukan soalan yang ingin ditanya, lakukan konfigurasi, upload dan siap! Semudah A B C!
  • Sistem ini adalah yang termurah di pasaran.
  • Sistem ini yang pertama di pasaran Malaysia. Khas untuk bidang perniagaan Internet.
  • Hanya perlukan sedikit kemahiran teknikal.
  • Panduan penggunaan diberikan. Jadi usah risau!
  • Tidak perlu tahu guna perisian laman web.
p.s - Diharap dengan bantuan saya ini dapat membantu anda dalam mengetahui kehendak & keperluan pengguna di laman web jualan anda.Untuk lebih menyakinkan anda sila cuba menggunakan sistem kaji selidik ini DISINI

p.ps - Nanti dari saya tips-tips jualan selepas ini melalui blog ini. Sila BOOKMARK blog ini dengan menekan CTRL+D utk mendapatkan berita-berita terkini dari saya.

Terima kasih!








0 comments